تیم ملی در آستانه تغییرات مهم قرار گرفت

اسکوچیچ در امیدها‎؛ تاج تیم ملی بر سر کی روش

همزمان با انتشار اتهامات مهدی تاج

کی روش سرمربی تیم ملی می‌شود

سال‌ها سال بعد، در روزی از روزهای خدا، وقتی نسل بعدی داستان‌های یک برهه تاریخی فوتبال ایران را مرور کنند، با خود خواهند گفت: «شبیه به قصه است و واقعیت ندارد.» صبر کنید تا این قصه را بخوانید.
کد خبر: ۱۳۷۹۲۹۸
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش

بعد از جام ملت‌های امارات و آن شکست تلخ ایران برابر ژاپن و حذف از جام ملت‌های آسیا، آن که برخلاف پیش‌بینی‌ها به تهران آمد، کارلوس کی‌روش بود.

دلخور و شاکی. خسته از دعواهای همیشگی و البته آماده رفتن. در شب قبل از ترک تهران، وقتی از او سوال شد «مگر قرار نبود بمانی و با ایران به جام‌جهانی سوم بروی»، جواب داد: «مهدی تاج یک آدم دروغگو است. او با من بازی کرد. در کنسولگری ایران در امارات به من گفت هر نتیجه‌ای در جام حاصل شود تو دوباره سرمربی تیم‌ملی خواهی بود. حالا به تهران آمده‌ام و حتی جواب تماس‌هایم را نمی‌دهد. مهدی تاج یک دروغگوست.» میزان خشم کارلوس از رئیس وقت فدراسیون، در این جملات خلاصه نشد. وقتی رفت، در چند پیام واتس‌آپی حرف‌های تندی علیه تاج زد. او گلایه داشت که با آبرویش بازی شده است.

حالا کات. به سه سال بعد می‌آییم. مهدی تاج و کارلوس کی‌ روش با گذر از آن ایام تلخ، دوباره ارتباط می‌گیرند. باور کردنی نبود بعد از آن ماجراها، دوباره دست تقدیر این دو را به هم برساند. تاج شرایط همکاری با کارلوس را جویا می‌شود و او می‌گوید: «هیچ شرطی ندارم و فقط دوست دارم با ایران به جام‌جهانی بروم. هیچگاه نمی‌توانم بازیکنانم را فراموش کنم...» وقتی از او پرسیده می‌شود شرایط مالی‌اش چیست، جواب می‌دهد: «پول؟ اصلا برایم مهم نیست. در اولویت اولم قرار ندارد. دوست دارم دوباره در جام‌جهانی باشم و این برایم بیش از هر چیز اهمیت و اولویت دارد.»

مذاکرات که تمام می‌شود، تاج در محفلی دوستانه می‌گوید: «قرار است به کارلوس فقط پول تو جیبی بدهیم. آخرین قرارداد او با تیم‌ملی ۱.۴میلیون یورو بود. در کلمبیا سه میلیون یورو قرارداد بست. همین حالا مصری‌ها حاضرند ۱.۵میلیون یورو به او بدهند. رقمی که ما به این مربی می‌دهیم خیلی خیلی کمتر است.» با یک حساب سرانگشتی تا پایان جام‌جهانی می‌شود نهایتا ۱۵۰هزار یورو.

تاج اضافه می‌کند: «او حاضر است بدون هیچ چشمداشتی برایمان کار کند. این را به من ثابت کرد. بهترین گزینه است. از ایران شناخت دارد و می‌تواند تیم را جمع کند.» یکی از مسئولان یادی از اردوهای تیم‌ملی می‌کند: «در سفری همراه تیم بودیم. گفته بود بازیکنان ساعت۸ صبح سر میز صبحانه باشند. ۱۰دقیقه به ساعت۸ کل تیم سر میز آماده بودند. الان شنیده‌ام اسکوچیچ به بازیکنان گفته هر که دوست دارد صبحانه بیاید! بازیکن هم می‌بیند وضعیت اینطوری است تا صبح بیدار است و تا لنگ ظهر می‌خوابد.»

کی‌روش می‌آید؟

یحتمل آخر هفته یا اوایل هفته آینده، کارلوس کی‌روش به تهران می‌رسد. مربی محبوبی که او را نسخه شفابخش تیم‌ملی بحران زده دراگان اسکوچیچ می‌دانند. تیمی که از درون ویران است و انگار یک آدم جدی و مدیری مثل کارلوس کی‌روش می‌خواهد. بعضی از بازیکنان همچنان مشکل دارند. احسان حاج‌صفی و کریم انصاری‌فرد به شدت علیه سردار هستند. آزمون و طارمی هنوز سنگ‌هایشان را وا نکنده‌اند. شجاع خلیل‌زاده از مهدی شاکی است. خلاصه که اوضاع داخلی تیم آنقدر قاراشمیش شده که با این وضع پیش‌بینی خوردن ۵ تا ۶ گل از آماده‌ترین انگلیس تاریخ پربیراه نیست. حالا در میان اینهمه ناامیدی، بازگشت کی‌روش بارقه‌های امید را زنده کرده است.

حرف‌های عجیب اصولی

صبح دیروز خبرنگاران مقابل در فدراسیون فوتبال تجمع کردند تا به جلسه هیات رئیسه سرکی بکشند، جلسه‌ای که از قبل گفته می‌شد برای تعیین تکلیف نیمکت تیم‌ملی است. ساعت ۱۱ و ۴۲ دقیقه صبح، ایرنا تیتر زد: «جزئیات حضور کی‌روش در تیم‌ملی؛ بخوانید یک قدمی اما نهایی بدانید» ۳۰ دقیقه بعد آنها چنین تیتری را روی خروجی خود گذاشتند: «کی‌روش تا آخر هفته به تهران می‌آید» ۲۴ دقیقه بعد هم از مبلغ قرارداد کی‌روش خبر دادند و نوشتند ماهانه ۵۰ هزار یورو دستمزد می‌گیرد. میرشاد ماجدی سرپرست سابق فدراسیون و بازنده انتخابات اولین نفری بود که از جلسه خارج شد و جواب هیچکسی را نداد. احسان اصولی سخنگوی فدراسیون اما مصاحبه کرد و حرف‌های عجیبی زد: «کی‌روش سرمربی تیم‌ملی شده؟ اصلا درباره او صحبت نشد. سرمربی تیم‌ملی دراگان اسکوچیچ است. اصرار شما را متوجه نمی‌شوم.»

با وجود این ادعا، همه منتظر حضور کی‌روش در تیم‌ملی هستند؛ مردی که شاید اول هفته آینده روی نیمکت ایران باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها